Museumnacht

De Museumnacht in Antwerpen was afgelopen weekend toe aan haar achtste editie en het is de tweede keer dat het MAS hieraan mag deelnemen. Al zeg ik het zelf, een fijn initiatief om de musea een keertje tot 1 uur ’s nachts open te houden. Wat mij betreft zou dit zelfs langer mogen, een volledige nacht. 24 uur musea, aan één stuk door. Een mens mag dromen hé. Want het is niet eenvoudig, een museum openhouden tot na de reguliere openingstijden. Niet voor een museum als het MAS, maar ook niet voor een Museum Mayer van den Bergh, een Rubenshuis of een Maagdenhuismuseum.

Brainstorm

Febr. 2012 – brainstorm met MAS in Jonge Handen.

Februari 2012

In februari ben ik gestart met de voorbereidingen en de eerste vergaderingen van de Museumnacht. Maanden plannen voor die zes uren meer museum op 4 augustus 2012. Het is dan ook leuk om te zien dat de bezoekers de extra activiteiten en inspanningen appreciëren. Ik wou dat ik zelf die hele avond door musea kon bezoeken, jammer maar helaas! Maar het was wel degelijk dolle pret in het MAS.

 

 

 

 

 

Juli 2012 - Op zoek naar weetjes over 04/08

Juli 2012 – Op zoek naar weetjes over 04/08

Zomer 2012

MAS in Jonge Handen zorgde voor de creatieve en artistieke noot in het MAS. Wikipediagewijs (en uiteraard ook andere betrouwbare bronnen) ging ik samen met hen op zoek wat er allemaal gaande was op 4 augustus. Dit vormde de basis voor een ludieke kleine tentoonstelling rond de datum waarop de Museumnacht dit jaar werd georganiseerd. Collega’s waren in de ban en hielpen mij uit de nood met het nodige opzoekwerk.

 

 

 

 

 

Spaghetti voor de collega's

Museumavond 

Een avondje ‘uit’ is geen uitzondering voor de MAScollega’s en tijdens die ene avond/nacht werken, proberen we er dan ook het beste van te maken. Samen met mijn collega Maries maakte ik voor alle nachtelijke collega’s, vrijwilligers en gidsen een potje spaghetti en heerlijke kervelsoep.

Ze werden verwend met veel lekkers en gezonds. Tijdens het sluitingsuur tussen 18u en 19u organiseerden we een collectief samen-eten-spaghetti-moment.

 

Museumnacht

22u – Zonsondergang. Time to party!

Museumnacht 

Een geslaagde avond met meer dan 2700 bezoekers was het resultaat. En hoe kunnen we nu beter zo’n nacht afsluiten dan een mooi uitzicht buiten een knalfeestje binnen. Café Storm heeft ons met open armen onthaald en al swingend dansten we de nacht uit!

 

 

 

 

Liene Conard is publiekswerker van het MAS en verantwoordelijke van MAS in Jonge Handen.

Plaats een reactie